Veelgestelde vragen cliënt

EVIE ALGEMEEN

Evie staat voor e-health voor iedereen. Evie biedt jou een veilig e-healthplatform waar je kunt werken aan herstel of persoonlijke ontwikkeling. Dit kun je alleen doen, samen met je hulpverlener of met iemand uit je eigen netwerk; je partner of familielid bijvoorbeeld.   

Waarom met Evie aan de slag? 

  • Zelf bepalen waar en wanneer je aan je persoonlijke ontwikkeling werkt. 
  • Alle informatie en oefeningen kan je later weer teruglezen als je dit wil.  
  • Je kunt tussen de afspraken door contact opnemen met je hulpverlener. 
  • Evie biedt concrete handvatten om je te helpen bij moeilijke momenten. 

Iedereen voor wie een account door een zorgprofessional is aangemaakt op het e-health platform van Evie, kan vanzelfsprekend gebruikmaken van de modules van  Evie. Zie je geen zorgprofessional of heeft de zorgprofessional jou (nog) geen toegang gegeven voor het e-health platform?In dat geval kan je ook altijd gebruik maken van de mogelijkheden van Evie.nl. Door een onderwerp te selecteren op de homepagina word je vanzelf naar meer informatie over dit onderwerp geleid en kan je zelf kiezen welke informatie bij je past. Sommige regio’s bieden ook gratis online trainingen van ons e-healthplatform aan via Evie.nl. Voer daarom je postcode in op de resultaten pagina van Evie.nl en zie of jouw regio ook die optie biedt. We werken er hard aan om de online trainingen in zoveel mogelijk regio’s beschikbaar te maken. 

Door mentaal fit te zijn, zitten we lekker(der) in ons vel, zijn we minder snel ziek en kunnen we samen veel meer aan. Kortom, mentaal fit zijn is belangrijk! Evie helpt je als platform door artikelen, video’s, podcasts, oefeningen en trainingen aan te bieden die voor jou interessant zijn.  

Evie wordt ondersteund vanuit regionale samenwerkingen tussen huisartsen, poh-ggz, gemeenten en ggz-organisaties. Werkt jouw regio ook samen met Evie? Dan kun je door jouw postcode in te vullen ook toegang krijgen tot de online trainingen van Evie en vind je daarnaast artikelen, organisaties, initiatieven of video’s in of uit jouw omgeving vinden die je kunnen helpen. 

Voor de online trainingen maakt Evie gebruik van het platform van Minddistrict. 
Voor supportvragen m.b.t. het gebruik van het platform kun je als cliënt contact opnemen met de helpdesk van Evie. 

INLOGGEN/MIJN ACCOUNT

Account activeren

Als je gebruik wil maken van de behandelmodules van Evie, dan heb je een account nodig. Dat gaat via de zorgaanbieder, bijvoorbeeld de huisartsenpraktijk of je psycholoog. Je hulpverlener of een andere medewerker van de organisatie kan voor jou een account aanmaken. Daarmee kun je dan inloggen.  

Biedt je zorgaanbieder geen Evie behandelmodules aan, dan kan je ook altijd gebruik maken van de mogelijkheden van Evie.nl. Door een onderwerp te selecteren op de homepagina word je vanzelf naar meer informatie over dit onderwerp geleid en kan je zelf kiezen welke informatie bij je past. Sommige regio’s bieden ook gratis online trainingen van ons e-healthplatform aan via Evie.nl. Voer daarom je postcode in op de resultaten pagina van Evie.nl en zie of jouw regio ook die optie biedt. We werken er hard aan om de online trainingen in zoveel mogelijk regio’s beschikbaar te maken. 

Nadat je zorgaanbieder een account voor je heeft aangemaakt ontvang je een welkomstmail. Via die mail kun je je wachtwoord instellen en vervolgens ben je ingelogd/kun je inloggen.  

Stuur een e-mail naar de helpdesk met de vraag of je account weer geactiveerd kan worden. Vermeld in de mail de website link van het platform waarop je een account had.  

Problemen met inloggen

Wanneer je het wachtwoord bent vergeten, kun je op de inlogpagina klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Er wordt vervolgens gevraagd een e-mailadres in te voeren. Voer hier het e-mailadres in waarmee je een account hebt bij Evie. Je ontvangt een e-mail met daarin een knop om een nieuw wachtwoord aan te maken. De knop in de e-mail is eenmalig en 1 uur geldig.  Het kan soms voorkomen dat je even moet wachten voordat deze mail binnen komt. Heb je helemaal niks binnen gekregen kijk dan eerst of de mail per ongeluk in de Spambox of ongewenste e-mail terecht is gekomen. Vind je hem ook daar niet, stuur dan een e-mail naar de helpdesk.  

Wanneer jouw account gedeactiveerd is, betekent dit dat jouw account inactief is en je er niet op kunt inloggen. Jouw gegevens zijn niet verwijderd. Je kunt jouw hulpverlener vragen om het account weer te activeren. Of stuur een e-mail naar de helpdesk met de vraag of je account weer geactiveerd kan worden. Vermeld in de mail de website link (URL) van het platform waarop je een account hebt. Deze vind je boven in de adresbalk van je webpagina.  

Notificaties en e-mails

We sturen je notificaties per e-mail zodat je op de hoogte bent van nieuwe activiteiten binnen jouw account. Je kunt het aantal e-mails dat je binnenkrijgt aanpassen. Klik rechtsboven op je profiel om naar ‘Instellingen’ te gaan.  

Het is niet mogelijk om alle e-mails uit te zetten. Als een hulpverlener bijvoorbeeld een nieuwe module voor jou klaarzet, krijg je hier een melding van.  

Controleer altijd of deze e-mails niet terecht zijn gekomen in je ongewenste mail én of je het juiste e-mailadres (welke gekoppeld is aan je account) hebt ingevuld. 

Verwijderen account

Stuur een e-mail naar de helpdesk met het verzoek om je account te verwijderen. Vermeld in de mail de website link (URL) van het platform waarop je een account hebt. Deze link vind je boven in de adresbalk van je webpagina.  Het verwijderen van een account is wel definitief en onomkeerbaar. Je kan er ook voor kiezen om je account te deactiveren. In dat geval kun je niet meer inloggen en ontvang je geen mails meer vanuit het platform, maar blijven je gegevens wel bewaard. Dit kan handig zijn in het geval dat je in de toekomst toch gebruik zou willen maken van Evie. 

FUNCTIONALITEITEN

Navigeren door je account

Wanneer je inlogt kom je terecht op de homepage. Dit is het overzicht van jouw account. Je kunt hier onder andere vinden: jouw tools en de voortgang hiervan, jouw naastenaccounts, de hulpverlener(s) die gekoppeld zijn aan jouw account, je (lopende) gesprekken en je favoriete pagina’s uit modules. 

Op de homepagina kan je ervoor kiezen om dagboeken of modules te archiveren zodat deze niet meer zichtbaar zijn. Om dit te doen klik je op ‘Beheer homepagina’. 

Wil je graag zelf aan de slag met een van onze modules of dagboeken? Het platform biedt een catalogus waar je zelf één of meerdere online modules of dagboeken kunt starten. Hierbij is begeleiding van jouw hulpverlener niet nodig. Ga in je menu naar ‘Catalogus’ voor het aanbod. 

Klik op ‘Bekijken’ om meer over de module of het dagboek te lezen. Klik op ‘Start’ als je aan de training of het dagboek wilt beginnen. 

Bij ‘Taken’ vind je alle openstaande taken van jouw account. Je ontvangt een nieuwe taak als jouw hulpverlener bijvoorbeeld een nieuwe module voor je heeft klaargezet of als je in een module hebt aangegeven dat je een dagboek bij wilt houden. 

Als je op de taak klikt, opent de module of het dagboek en kan je meteen beginnen. De taak zal dan verdwijnen uit jouw takenlijst. 

Onder ‘Contact’ vind je een overzicht van alle gesprekken die je hebt in het platform. Ongelezen berichten kun je herkennen aan de ‘Ongelezen’ tag. 

Je kunt een nieuw gesprek starten met een gekoppelde professional of een naaste door op ‘Start gesprek’ te klikken. Je kunt ook in een bestaand gesprek berichten sturen. 

Modules

Modules kunnen door hulpverleners worden toegevoegd aan je account. Deze vind je dan op de homepage. Als je klikt op ‘Open overzicht’ (links boven) ontvouw je de inhoudsopgave van de module. Zo kun je makkelijk en snel door de module scrollen.

Daarnaast zijn er ook vaak zelfhulpmodules beschikbaar die je zelf kunt starten vanuit de Catalogus. 
Klik op ‘Bekijken’ om meer over de training of het dagboek te lezen. Klik op ‘Start’ als je aan de training of het dagboek wilt beginnen.  

Een module doorloop je zelfstandig of met begeleiding van je hulpverlener. Als je hulpverlener de module begeleidt dan kunnen er een aantal verzendmomenten in de module zitten. Hierbij worden jouw antwoorden verstuurd naar de hulpverlener. Je hulpverlener kan dan feedback geven. Zodra je de feedback hebt ontvangen kun je verder met de module. 

Let op, zodra je jouw antwoorden verzendt kun je geen aanpassingen meer doen. Je hulpverlener ziet pas jouw antwoorden zodra je ze hebt verzonden. 

Deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor modules die gemaakt kunnen worden op zowel het web als via de Minddistrict app. 

Ben je handige tips tegengekomen? Heb je een nuttig filmpje gevonden die je vaker wilt bekijken of zou je graag makkelijk naar die ene oefening terug willen gaan? Je hebt de mogelijkheid om in modules pagina’s te markeren als favoriet. Favoriete pagina’s worden bij elkaar verzameld op jouw homepage of in de Minddistrict app onder ‘Profiel’. Zo kun je snel je favorieten terugvinden. 

Je kunt modules, dagboeken en andere informatie printen vanuit je browser. Het verschilt per browser hoe dit precies werkt. Bij veel browsers doe je dit door met je rechtermuisknop op je scherm te klikken en dan voor ‘Afdrukken’ te kiezen. In het platform zit geen printknop voor modules of andere tools. Dit is een bewuste keuze. 

Let op: je mag deze geprinte stukken niet verspreiden! Houd er ook rekening mee dat je informatie binnen Evie veilig opgeslagen is. Als je het print bevindt jouw informatie zich niet langer binnen de beveiligde omgeving  

Het kan zo zijn dat je behandelaar de module op begeleid heeft staan. Dit wil zeggen dat je ook feedback naar je behandelaar stuurt. Pas als je behandelaar op deze feedback heeft gereageerd kan jij verder met je module. Heeft hij/zij nog niet gereageerd kan je ook niet verder met de module.  

Dagboeken, actieplannen en screenings

Het dagboek is een tool waarmee je dagelijks je gedachten en herinneringen kunt vastleggen. Zo krijg je inzicht in patronen en voortgang. Je kunt op verschillende manieren een dagboek starten:  

  • Je kunt zelf een dagboek starten vanuit de catalogus.  
  • Een dagboek kan automatisch geactiveerd worden vanuit een module waarin je werkt.  
  • Een dagboek kan door jouw begeleider of hulpverlener voor je geactiveerd worden. 

Je actieve dagboek(en) vind je op je homepage. 

In een aantal modules heb je de mogelijkheid om een actieplan op te stellen. Met een actieplan kun je een persoonlijk doel maken om naartoe te werken en kun je je voortgang bijhouden en bekijken. Als je in een module een actieplan tegenkomt, zal je deze terugvinden op je homepage.  

Om een actieplan te maken stel je eerst een haalbaar doel op voor jezelf. Stel je doel zo concreet mogelijk op. Je kunt jouw hulpverlener vragen jou daarbij te helpen. 

Een screening is een vragenlijst en kan worden geactiveerd door je hulpverlener. Met behulp van een vragenlijst kan je meten hoe het met je gaat. Je vindt de screening terug op de homepage in je platform. 

Je kunt een vragenlijst tussentijds opslaan als je even wilt pauzeren en later verder gaan. Gebruik hiervoor de knop ‘Tussentijds opslaan’ onderaan de pagina. 

Videobellen

Je kan veilig een videobelgesprek voeren binnen het platform van Evie.  
Je kunt videobellen op je computer, laptop, tablet of mobiel. Het beste kan je gebruik maken van Google Chrome, tenzij je wilt videobellen op een iPhone of iPad. Gebruik dan de browser Safari. Uiteraard kan je ook videobellen met de Minddistrict app.  

Zo start je een videobelgesprek:  

  • Klik op ‘Contact‘ of klik op de gesprekswolkjes van degene met wie een videobelgesprek wilt voeren. Je kunt een nieuw gesprek starten of een bestaand gesprek openen. 
  • Klik op ‘Start videobelgesprek’. 
  • Sta toe dat de browser de camera en de microfoon gebruikt. 
     

Het videobelgesprek opent zich in een nieuw tabblad. Hierdoor heb je mogelijkheid om in het andere tabblad het platform te gebruiken zonder dat het invloed heeft op het videobelgesprek. Je kunt naast het videobellen elkaar berichten blijven versturen. 

App

Evie is via de app van Minddistrict beschikbaar. Deze is te downloaden via de App Store of Google Play. Zoek in de App Store of Google Play dus op Minddistrict en log hier in met jouw Evie-account. 

Contact met hulpverlener

Ja, je hulpverlener kan dit zelf doen. Aan de hand van je naam, e-mailadres of geboortedatum kan je hulpverlener je account opzoeken en een koppelverzoek indienen. 

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je kunt je hulpverlener verzoeken om zichzelf te ontkoppelen van jouw account. Hou er wel rekening mee dat de openstaande modules vanaf dan onbegeleid zijn. 

Ja dit kan je heel makkelijk via het platform doen. Ga boven naar contact en aan de rechterkant zie je dan je gekoppelde professionals staan. Onder de naam van deze professional staat Start gesprek. Als je hier op klikt dan wordt er een gesprek geopend. Onderin kan je een bericht typen en versturen naar je behandelaar. Mocht je al een gesprek gestart zijn met je behandelaar staat dit onder gesprekken.  

VEILIGHEID EN PRIVACY

Persoonsgegevens en privacy

Als gebruiker van een online website of applicatie heb je recht om te weten wat er met jouw persoonsgegevens en data gebeurt. We leggen dit uit in een privacyverklaring. Deze privacyverklaring krijg je gepresenteerd wanneer je voor het eerst inlogt op jet Evie account. Doordat je hierbij gebruikt maakt van het Minddistrict platform vind je hier de Minddistrict privacy verklaring https://www.minddistrict.com/nl-nl/privacybeleid. Evie houdt dezelfde werkwijze aan. De Evie privacyverklaring kan je hier vinden. 

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die gebruikt kunnen worden om jou te identificeren. Denk bijvoorbeeld aan: je telefoonnummer, geboortedatum, e-mailadres, of gewoonweg je naam.  

Met deze gegevens kan een account voor je worden aangemaakt zodat je op het platform en in de app kunt werken. Dit account heb je nodig om bijvoorbeeld gebruik te maken van de tools (modules, dagboeken etc.) en te kunnen communiceren met je hulpverlener. Bovendien worden geanonimiseerde data gebruikt voor analyse. Die informatie wordt benut  om onze dienstverlening  te verbeteren en om het platform goed te laten werken.  

Er worden nooit persoonsgegevens of medische gegevens geanalyseerd. Alle gegevens in het platform worden automatisch losgekoppeld van jou als persoon en gebundeld. In feite wordt er daarna niets  anders gedaan dan tellen: hoe vaak wordt een module gemiddeld gebruikt? En hoe vaak in combinatie met een dagboek? 

Binnen Minddistrict en Evie kunnen maar enkele medewerkers toegang krijgen tot (delen van) gegevens in jouw account. Deze medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht.. De mensen die toegang kunnen krijgen, kunnen dat alleen als ze daarvoor een specifieke en goedgekeurde aanleiding hebben, bijvoorbeeld als iemand z’n account verwijderd wil hebben. 

Veiligheid van het platform

Minddistrict heeft strikte veiligheidsmaatregelen genomen om alle gegevens en de privacy van onze gebruikers te beveiligen. Meer informatie kun je hier lezen in het security statement .

Lees ook eens het blog van dokter Ehealth op de website van Minddistrict
.  Hij legt op een toegankelijke manier uit hoe dat precies zit met veiligheid. Ook legt hij uit wat je als gebruiker zelf kunt doen om je online gegevens goed te beschermen. 

Minddistrict houdt zich aan de Europese privacywetgeving, de AVG. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft te allen tijde de macht om dit te controleren en daar de bewijzen voor op te vragen. 

OVERIGE

Techniek

Minddistrict streeft naar een optimale werking en veiligheid van de platformen en ondersteunt daarom alleen recente veilige en stabiele versies van de volgende browsers: 

  • Google Chrome 
  • Firefox  
  • Microsoft Edge 
  • Safari on MacOS 

Wanneer een internetbrowser een eigen versie niet langer ondersteunt, gaat Minddistrict hierin mee en zullen zij die versie ook niet langer ondersteunen. Dit is uit veiligheidsoverwegingen: niet langer ondersteunde browserversies kunnen onveilig zijn.